marketing en e-commerce

Binnen de Marketing en E-Commerce-afdeling bouwen we met een ambitieus team aan een mooi merk dat klanten inspireert om hun emoties te uiten. We bedenken nieuwe campagnes en werken aan onze (digitale) communicatie strategie om zo veel mogelijk klanten op de juiste plek en op het juiste moment te bereiken. Omdat we agile werken zijn onze marketeers verdeeld over vier verschillende squads, namelijk een Digital quad en drie retail squads (Food, Non Food en Seasons & Gift Presentation).

In de Digital squad worden alle marketing activiteiten voor onze eigen online kanalen zoals de webshop en social media platformen verzorgd. We denken hier na over hoe we de performance van onze marketing kanalen kunnen optimaliseren en valideren al onze nieuwe ideeën voor een beter digitaal platform door middel van data en testen. We vertalen belangrijke klantinzichten naar een betere online klantbeleving, zodat onze klanten loyale Hallmark-gebruikers worden.

In de Food-, Non Food- en Seasons & Gift Presentation squads worden alle marketingactiviteiten voor de fysieke winkels opgepakt. Je kunt denken aan campagnes en promoties rondom seizoenen of collecties, in-store branding, een optimale presentatie van onze producten, maar ook partnerdagen, beursdeelnames en het ontwikkelen van ons eigen magazine behoren tot de werkzaamheden. Net als in de digital squad, werken we in de andere squads op basis van data en marktonderzoek om het rendement van de marketingactiviteiten te maximaliseren. Uiteraard vinden we het belangrijk om kennis en inspiratie met elkaar te delen; dit doen we niet alleen op de informele borrels en uitjes, maar ook in de chapter performance marketing waar de marketeers uit alle vier de squads samenkomen om van elkaar te leren.

“Met een ambitieus team bouwen we aan een mooi merk dat klanten inspireert om hun emoties te uiten.”